16. prosince 2013

Vláčnější tortilly a fazolová quesadilla


Dřív, ještě když u nás fungoval jeden malý podnik, tak jsem tam moc ráda chodila na mléčno-zmrzlinové koktejly, které tam uměli opravdu výborné. Kromě tohohle retro koktejlu jako z 50.let taky servírovali quesadillu, tehdy a právě tam jsem o ní slyšela poprvé. 

Quesadilla je zapečená plněná tortilla, která se obvykle doplňuje zakysanou smetanou. Podobně jako u jiných úprav tortill si jí taky můžete naplnit v podstatě čímkoliv. Mě chutná poměrně jednoduše s fazolemi a sýrem, recept najdete trochu níž.


Možná si ještě pamatujete, jak jsem tortilly zkoušela dělat doma. Jediným malým problémem tehdejšího receptu bylo jejich poměrně rychlé tvrdnutí. Holky z ostatních blogů mi ale poradily použít do těsta sádlo, aby byly měkké a poddajné. A povedlo se! Díky!

No, místo sádla jsem použila máslo, protože sádlo se nám doma běžně nevyskytuje. A i tak to bylo skvělé. Chvilka práce, pár peněz, rozhodně lepší, než kupovat v obchodě za ty příšerné ceny. Tak do toho.

Na 4 tortilly jsem potřebovala
  • 200g mouky
  • špetku soli
  • 40g změklého másla
  • asi deci vlažné vody

Do mísy jsem si dala mouku a sůl, prsty rozžmoulala s máslem, až vznikla žmolenka. Pak jsem postupně přidávala trochu vody a míchala, aby se utvořilo měkké poddajné těsto. To jsem nechala odležet v lednici pod potravinářskou folií asi půl hodiny.

Nakonec jsem těsto vyndala ven, rozdělila na 4 díly a vyválela je na co nejtenčí kulaté pláty. Rozpálila jsem si velkou pánev a placky na ní z obou stran opekla nasucho jen tak, aby se na nich utvořily tmavé puchýře. Až do podávání by měly být tortilly udržované v teple, já jsem je hned použila do quesadill.


Na 2 porce quesadilly s fazolemi jsem potřebovala
  • 4 tortilly
  • trošku oleje
  • konzervu fazolí
  • malou konzervu kukuřice
  • 2 jarní cibulky
  • snítku koriandru
  • velkou hrst nahrubo strouhaného cheddaru nebo goudy
  • malý kelímek zakysané smetany

Na olej jsem na pánev přidala fazole a kukuřici a nechala vše trochu prohřát a opéct. Na jednu tortillu jsem pak rozprostřela polovinu fazolí, zasypala koriandrem a nasekanou jarní cibulkou. Vše jsem završila cheddarem a přiložila druhou tortillou.

To samé jsem udělala s druhými dvěma tortillami a zapekla v kontaktním grilu dozlatova. Na talíř jsem položila zapečenou quesadillu, rádýlkem na pizzu nakrájela na trojúhelníčky a doprostřed přidala kopeček zakysané smetany.