9. prosince 2013

DIY balzám na rty k sežrání a giveaway pod stromeček


Letos jsem se rozhodla ještě více zapracovat na vlastnoručně vyrobených dárcích, takže již nějakou dobu sonduju, kde, co a jak by se dalo vyrobit. Minulý týden jsem se pustila do přípravy balzámů na rty, které se jednoznačně budou hodit. Však víte, začíná být zima, a tak rozpraskané rty už jsou celkem jistojistou hrozbou.


Vyrobit si balzám na rty je víc než jednoduché, vlastně je na to potřeba jen několik málo ingrediencí. Od výletu do Brna mám v lednici pořádnou sklenici kokosového tuku, takže základní surovinu bychom měli. Stačí pak už jen výživný včelí vosk a můžeme se pustit do výroby.

Je vidět, že letos jsme zřejmě stejně naladěné s Terkou z Výpečků, která svoje balzámy publikovala už včera. Naše rodiny asi budou pod stromkem vyloženě nadšené! Vím, že vlastně nejde o nějakou pochutinu, a tímto "receptem" se už pomalu posouvám někam jinam, ale když ty balzámy jsou prostě k sežrání.


Na základní kokosovo medový balzám jsem potřebovala

  • 4 díly kokosového tuku
  • 1 díl včelího vosku (kupte třeba kvalitní svíčku)

Kokosový tuk jsem spolu s nalámaným voskem na malé kousky rozpustila ve vodní lázni (i když by to asi šlo i v mikrovlnce), až byla směs jednolitá a průhledná. Směs jsem pak v nádobě ještě zakroužila a rozlila jí do připravených kalíšků. Balzámy je třeba nechat důkladně vychladnout, pak můžete zavíčkovat a případně rozdávat.

Směs se dá různě přibarvovat nebo ochucovat, já jsem zvolila ještě variantu s čokoládou, i když třeba se šťávou z červené řepy by taky nebyla k zahození.


Na čokoládovo kokosový balzám jsem potřebovala

  • 3 díly kokosového tuku
  • 1 díl kvalitní hořké čokolády
  • 1 díl včelího vosku

Podobně jako u původního základu jsem všechny ingredience rozpustila ve vodní lázni, důkladně promíchala a rozlila do připravených kalíšků.

Jako kalíšky jsem použila základní nádobky, které se používají třeba pro ozdoby na zdobení nehtů, koupíte je třeba na fleru, mimibazaru, nebo taky na všech možných eshopech s nehtovými pomůckami. V průměru mají 3 centimetry a na výšku asi jeden. 

Níže přikládám arch nálepek, jejichž design jsem pro balzámy vyrobila a velikostí se hodí právě pro uvedenou velikost dóziček. Stačí tedy koupit v papírnictví samolepicí etiketu o velikosti A4, vytisknout a nůžtičkami vystříhat.

Giveaway


Jelikož Vánoce jsou již za dveřmi, tak je na čase taky odměnit vás, za to, že se mnou sdílíte mojí neutuchající vášeň pro jídlo. Dárkový balíček, který jsem připravila pro jednu/jednoho z vás, pošlu ještě před Vánoci, můžete si ho tedy rozbalit třeba pod stromečkem. Pokud se chcete do slosování o malý dárek zúčastnit, měli byste splnit pár úkolů:
  1. Buďte čtenářem mého blogu přes GFC nebo přes stránku na facebooku (v případě, že mne čtete přes facebook, do komentáře zde prosím napište nick, pod kterým mne sledujete).
  2. Napište mi pod článek, co byste si z kulinářského hlediska pod stromeček přáli nejvíc.
  3. Připojte mailové spojení na vás, abych vás mohla v případě výhry kontaktovat.
Obdarovaného vylosuju přesně za týden. Těšit se můžete na knihu Foodblogeři s věnováním, kde najdete i moje menu, chňapku do kuchyně, kterou jsem vlastnoručně vyrobila z režného plátna a filcu, a po jednom od každé varianty DIY balzámů na rty.