5. září 2013

Celozrnný koláč s ricottou, mátou a cuketami


Občas se vám v životě najednou všechno obrátí vzhůru nohama, ani nemrknete. No, asi to asi bude proto, aby se člověk nenudil a neusínal na vavřínech. Je prostě třeba být neustále ve střehu a na všechno připravený, pokud navíc k tomu máte milující lidi okolo sebe, dá se zvládnout téměř cokoliv. Já jsem ráda, že takové okolo sebe mám a nedám na ně dopustit, děkuji jim všem z celého srdce za pochopení, podporu a lásku, která se mi od nich dostává. Teď se jde ale vařit! I když v tomto případě spíš péct.



Dnešní příspěvek je recept na opravdu dobrý slaný koláč, který vznikl kombinací obsahu spižírny, lednice a nákupu na farmářském trhu. Celozrnná mouka tvoří korpus, ricotta s mátou vláčnou vrstvu a cukety dotváří celkový chuťový i estetický dojem. 


Na klasickou koláčovou formu jsem potřebovala

  • hrnek celozrnné pšeničné mouky
  • 40g másla pokojové teploty
  • jedno vejce 
  • vodu podle potřeby
  • 250g ricotty
  • šest lístků máty
  • sůl
  • střední zelenou a žlutou cuketu
  • olej na pokapání

Nejprve jsem si připravila těsto, na něj jsem prsty promnula mouku s máslem do drobenky. Pak jsem vmíchala jedno vejce a přilívala po troškách vodu, dokud nevzniklo kompaktní těsto. To jsem vyválela na větší plát a vyložila s ním koláčovou formu.

Na náplň jsem promíchala nasekané lístky máty s ricottou a trochou soli. Náplň jsem pak rozprostřela na povrch těsta.

Cukety jsem nakrájela na mandolíně na tenké plátky a střídavě žluté a zelené plátky vyskládala navrch koláče. Nakonec jsem koláč ještě posolila a pokapala lehce olejem.

Koláč jsem dala péct asi na 3/4 hodiny na 200°C, dokud těsto nezezlátlo.