21. srpna 2013

Tortilly


Tortilly mám ráda, je to fajn věc. Placka, do níž naplníte mix oblíbených ingrediencí a máte naprosto skvostné jídlo za chvilku. Plněnou placku můžete jen tak zamotat, díky čemuž máte wrap, nebo třeba zapéct a vznikne quesadilla. Právě quesadillu miluju ze všeho nejvíc, zapéct pěkně se zeleninou, sýrem a doplnit studenou zakysanou smetanou, mňam. Tento příspěvek ale není o quesadillách, i když někdy na moje oblíbené variace určitě přijde řada. Dnes se chci věnovat základní surovině, ze které si tyto dobroty můžete udělat - tortille.


Dřív jsem chodila po obchodech a přemítala, kde výhodně tortilly koupit, protože všude jsou podle mého názoru zbytečně drahé. Před nějakou dobou mě zaujal příspěvek Šárky z malého bloku, která se nebála a do přípravy tortill se pustila vlastními silami... a vyplatilo se jí to. Tak proč ne já? Našla jsem si osvědčený recept a pustila se do něj. Abych pravdu řekla, první pokus dopadl špatně, tortilly byly dost suché a lámaly se. Vtipem je totiž vytvořit vláčné poddajné těsto, díky němuž budou samotné tortilly pěkně ohebné.


Na čtyři tortilly jsem potřebovala
  • hrnek hladké mouky
  • špetku soli
  • lžíci prášku do pečiva
  • lžičku olivového oleje
  • 1/3 hrnku teplého mléka

Při přípravě jsem nepoužila hnětač, i když je to určitě možné. Všechny ingredience jsem smíchala dohromady a uhnětla tak měkké, ale nelepivé těsto (podle potřeby tak přidejte buď trochu mléka nebo mouky). Těsto jsem ještě hnětla asi 5 minut, aby ještě zvláčnělo. 

Těsto jsem pak nechala odpočívat přikryté 30 minut, rozdělila jej na čtyři díly a každý díl rozválela na co nejtenčí placku. Každou placku jsem pak nechala opékat na suché rozpálené pánvi (nebo i na plotýnce) z obou stran, až se na nich objevily tmavé puchýře. Tortilly jsem pak ještě trošku pocákala vodou, aby nevyschly a přikryla je utěrkou, než se mohly servírovat.

Jak jsem říkala, tortillu můžete udělat třeba zapečenou jako quesadillu, tyhle jsem však naplnila jako wrap. Na něj jsem smíchala rozmačkané avokádo s citronovou šťávou a solí, dospod jsem rozložila opečené a osolené krůtí maso, na to avokádovou salsu a čerstvý koriandr. Pak už stačilo zabalit a vychutnávat.