28. července 2013

Mandlové lívance s borůvkami


Takhle při neděli by to chtělo nějaký dobrý recept na snídani. Abych řekla pravdu, taková dobrá snídaně je pro mě hlavně slaná, třeba vejce nebo takový chleba ve vajíčku... Úplně nejlépe švédský stůl, kde si můžu vzít od všeho něco. Ne vždy ale člověk má na takovou snídani náladu a je třeba se naladit na sladkou notu. Tyhle lívance jsou připravené z mandlové moučky a jejich historie je trošku pohnutá. Chtěla jsem připravovat makronky a mamka přeci jen navštěvuje obchody častěji, tak jsem jí zaúkolovala, aby mi sehnala levnější mandlovou moučku. Jenže mě nenapadlo, že se dělá i se slupkami, takže jsem obdržela "flekatou" moučku, s níž si o makronkách můžu leda tak nechat zdát. No, zpracovala jsem jí do lívanců a docela to vyšlo...



Na čtyři porce jsem potřebovala 

  • 200g mandlové moučky
  • jedno vejce
  • dvě vrchovaté lžíce hladké mouky
  • hrnek mléka
  • lžíci medu
  • olej
  • med a borůvky na dokončení


V míse jsem smíchala mandlovou moučku, vejce, mouku, mléko a med na polotekuté těsto. Na pánvi jsem rozehřála olej a lžíci jsem vytvořila lívance, které jsem krátce opekla z obou stran, je to opravdu rychlé, takže pozor. Na talíři jsem je zakápla medem a doplnila borůvkami, ale šlo by přidat i zakysanou smetanu třeba...


A co vy a snídaně? Jak snídáte o víkendu, když máte čas?