22. června 2013

Apetit piknik 2013


Gastroakce já miluju. Méně už mám ráda množství lidí, které se na nich srocuje, ale co by člověk nevydržel pro dobré jídlo. Dnes se na Karlínském náměstí v Praze konal Apetit piknik, výborná oslava jídla mého oblíbeného časopisu, takže nebylo co řešit, než se tam vydat. Počasí se vydařilo více než krásné, nabídka domácích i profesionálních kulinářů více než uspokojivá, že jsme ani nevěděli, co dříve vyzkoušet. Ani jedna dobrota nás nezklamala! Když jsem vydýchala to množství lidí na metr čtvereční a vyvalili jsme se s dekou a piknikovým košem na trávníku, nic nám nechybělo. Potkala jsem i milou kolegyni z Mlsných jazyků a tímto jí děkuji za milé povídání! Podívejte na část toho, co jsme vyzkoušeli a/nebo si odvezli domů...





První zastávka byla v Polévkárně, kde jsme vyzkoušeli marockou polévku. Kombinace červené čočky, cizrny a koriandru mě moc překvapila, ale pomalu zjišťuji, že z marocké kuchyně můžu prostě všechno. Už by to jen chtělo nějakou obstojnou kuchařku.


Francouzský koláček s jablky a řekla bych, že meruňkovou marmeládou. Recept jednoduchý, výsledek k nezaplacení! Pohledejte na netu a určitě si jej připravte. Moje sestra by mi utrhla ruce...


Absolutní špička pikniku podle J., jde o cheesecake brownie. Jelikož já sladkému až tak neholduju, krále pikniku bych našla jinde, tenhle kousek ale rozhodně měl co do sebe.


Když jsem v nabídce viděla jehněčí burger, překonala jsem svou nechuť a vystála dlouhou frontu, abych si ho dala. Jehněčí burger totiž chci někdy přes léto vyzkoušet v reálu a někde jsem si prostě musela vzít inspiraci. Jednoznačně chválím ochucení masa. I když se mi málem nevešel do pusy, nakonec jsme ho s J. zvládli zlikvidovat.


Přiznám se vám, makronky jsem nikdy neměla. Tedy do dnešního dne. U nás se totiž koupit nedají, takže možnosti koupě jsem musela hned využít. Nikdy jsem si nemyslela, že mi budou chutnat. Vždy jsem si je představovala podobné chuti jako třeba pusinky, které z duše nenávidím. Chyba! Makronky mi opravdu chutnaly a tak je můžu vyzkoušet, jak jsem měla v plánu (i když jsem tedy myslela, že je jíst nebudu, jen vyzkouším).


Pěkně mokrý čokoládový dort s jahodami a pistáciemi. Mňamka, každopádně tak sytá, že by mi stačila jako jediné jídlo na pikniku. Proto jsme si jí vzali domů a zkoušeli dál a dál.


Nejvíce jsem se těšila na zmrzliny od Tří kopečků, kteří si na letošní piknik připravili opravdu skvělé kombinace. Já jsem si dala levanduli a med, která byla excelentní. Levandule tak akorát, medu ale mohlo být o trošku méně. Po několika ochutnáních jsem už totiž cítila hlavně ten med a levandule se kamsi vytratila. J. zkusil čokoládovou s višní a ta neměla chybu! Byla čokoládová opravdu maximálně.


Domů jsme odešli s ciderem, který už se chladí v lednici. Ciderie si na letošní piknik připravila pěkné stylové zabalení, které určitě někde ještě využiju třeba jako dekoraci.


Jelikož k ochutnání toho bylo opravdu moc, zvládli jsme jen maličký kousek všeho, co bylo v nabídce. A spoustu jsme si toho vezli ještě domů. Abych Apetit piknik zhodnotila, i přes to množství lidí, které se dá očekávat, to byla opravdu vydařená akce. Příjemná hudba dotvářela už tak příjemnou atmosféru letní události, které jsem se s chutí zúčastnila.