16. dubna 2013

Pho bo


Mnoho z vás již tento tajemný název určitě zná. Pho označuje velmi vydatnou polévku i rýžové nudle, které se do ní dávají. Bo pak jen specifikuje, že jde o hovězí vývar doplněný hovězím masem. Pho je vlastně vietnamský tradiční pokrm, který se konzumuje kdykoliv v průběhu dne, v jakoukoliv r(n)oční dobu.




U nás doma je pho jedním z nejčastějších pokrmů, které si objednáváme domů. Jelikož je ale jeho příprava poměrně časově náročná, tak i přes to, že ho opravdu milujeme, jsem ho ještě nikdy nezkoušela připravit sama. Až nedávno jsem se k tomu odhodlala, použila jsem recept od VietFoodFriends z Apetitu 3/12 a trochu si ho upravila podle toho, jak já mám pho nejraději.

Na dvě porce jsem potřebovala
  • morkovou kost
  • kus kližky (ideálně ještě kus hovězí oháňky)
  • 3cm špalíček zázvoru
  • svitek skořice
  • oloupanou a rozpůlenou cibuli
  • hvězdičku badyánu
  • tobolku kardamomu
na dodělání potom
  • 100g falešné svíčkové nebo kýty
  • 2 porce širších rýžových nudlí
  • svazek koriandru
  • jarní cibulku
  • malou cibuli na telké plátky
  • hrst mungo klíčků
  • chilli papričku
  • citron
Kosti jsem omyla a vložila do hrnce se studenou vodou, ten jsem přivedla k varu a vodu slila. To jsem provedla tolikrát, dokud se na povrchu neobjevovala tmavá pěna (dělá se to, aby vývar byl čirý). Pak jsem ke kostem přidala kližku a nechala pomalu táhnout, v průběhu jsem pak už jen sbírala bílou pěnu.

Na suché pánvi jsem nechala ztmavnout rozpůlenou cibuli, zázvor, skořici, badyán a kardamom. Koření s cibulí a zázvorem a trochou soli jsem pak přidala do hrnce s minimálně bublajícím vývarem, vývar jsem nechala táhnout asi 4 hodiny (ideálně až šest). Vývar jsem pak scedila.

Na talíře jsem si rozložila uvařené rýžové nudle, mungo klíčky, na jemná kolečka nakrájenou jarní cibulku, cibuli. Navrch jsem přidala natenko nakrájené plátky falešné svíčkové, nasekaný koriandr a nasekané chilli. Vše jsem zalila horkým, ale opravdu horkým vývarem a podávala jsem se skrojkem citronu na dochucení.


Pokud se vám nebude chtít vařit s vývarem, můžete zkusit pho v kostce, které jsem sehnala v Sapě v Praze. Domácímu pho se ale ani za mák nevyrovná...